publieksactie

In 2018 trekken we met z’n allen naar de stembus. Daarom zet de publieksactie van de Digitale Week 2017 in op e-participatie en democratie.

Laat jouw publiek twetten!

We lanceren tijdens de Digitale Week het concept twetten, een samentrekking van Twitter + wet. Door te twetten, kunnen mensen samen brainstormen op Twitter over digitale thema’s die de samenleving beïnvloeden.
 

Minister Gatz trekt de campagne

We vroegen vijf politici om de campagne te trekken en telkens een stelling rond e-beleid te lanceren bij hun volgelingen op Twitter. Minister Sven Gatz trapt af op maandag 22 oktober rond nepnieuws. Ook Vincent Van Quickenborne en drie andere burgemeersters doen mee.
Nieuwsgierig naar de andere trekkers? Volg onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.
 

Hoe kan je mee doen?

  1. Meedoen is eenvoudig: lanceer tijdens de Digitale Week de 5 uitdagingen naar jouw publiek via jouw social media. Zorg ervoor dat het topic druk be-twet wordt. Of organiseer een workshop rond digitale skills en laat mensen twetten.

  2. Gebruik ons promotiemateriaal voor de publieksactie

  3. Gebruik de hashtag #twet, zo kunnen wij alle voorstellen bundelen.

  4.  Alle twets worden verzameld op de website www.twetstraat.be (online in juli). Zo kan iedereen meedoen, ook mensen die geen account op social media hebben.

  5. Aan het einde van de Digitale Week verzamelen we de origineelste en populairste twets in een Twetboek. Dit overhandigen we aan Minister Gatz op 6 november.

Meer informatie?

Wil je inspiratie voor een activiteit: volg dan de workshop over de publieksactie op de inspiratiedag van 23 juni, lees het inspiratiepakket over e-participatie (15 juli)